tirsdag den 29. januar 2013

Broccoli pastatærte

Her er en anderledes tærte idet der istedet for en dej-bund bruges pasta, så den er nem at lave og mætter godt. Det er en opskrift som jeg fik for mange år siden fik af Lene, en kollega, og den har fulgt mig siden.
3-4 personer
200-225 g pastaskruer
350 g broccoli
150-200 g skinke strimler, jeg brugte en rest hamburgerryg fra igår.
4 æg
1 dl fløde
2 dl mælk, nogen gange bruger jeg creme fraiche blandet med mælk
salt og frisk kværnet peber
100 g revet ost
Pasta koger i knap så lang tid som der står på posen. Broccoli i små buketter kommes i kogevandet sammen med pastaen de sidste 5 min. Blandingen kommes i en sigte og drypper af, og fordeles derefter i et fad. Kødet drysses henover. Æg, mælk og fløde piskes sammen med salt og peber, og hældes derefter over fadet. Osten drysses over tilsidst. Sættes i 200 gr varm ovn i 30-35 min.
Råkost af gulerod passer rigtig godt hertil.
Eftertanker: Det er grundopskriften jeg har lavet her, men den kan varieres alt efter hvad man har af både grønsager og kød.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar