onsdag den 5. december 2012

Kryddersild med æble-peberrodssalat

Vi har i forrige weekend til julefrokost-weekendophold på Schur Konferencecenter og fik rigtig dejlig mad. Det var julefrokostretterne med moderne islæt. Bl.a var der kryddersild med æble-peberrodssalat, som smagte skønt. Jeg er ikke så vild med en skarp smag af peberrod, men det smagte kun svagt at peberrod, derfor var den god, og rigtig god samman med æblesmagen. Har derfor forsøgt at efterligne opskriften.
Æble-peberrodssalat:
150 g creme fraiche, jeg brugte 9 %
ca 125 g syrligt æble i tern, skaldet vægt
1 spsk citron saft
10 g revet peberrod, for fremtiden kun 5 g
salt og frisk kværnet peber
Alle ingrediencerne blandes, stilles lidt på køl for at trække smag.
Serveres på en god kryddersild.

 

Eftertanker: Min blanding var der for meget peberrod i efter både min og Tømmerens smag, ellers havde jeg ramt blandingen godt. Jeg vil kun komme halvdelen i for fremtiden. Det er smag og behag, hvor meget det skal smage af peberrod. Men æble og peberrod er rigtige gode sammen.
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar