tirsdag den 18. december 2012

Makrel mousse ala Inge

Inge bruger forhåndenværende ingredienser når hun laver forskellige fiske mousse. Jeg har prøvet at efterligne en makrel mousse som hun serverede for os for et par år siden.

100 g røget makrel kød uden ben og skind
½ bæger phliladephia ost
2 spsk creme fraiche
1 spsk citron saft
½ potte frisk dild, eller tørret
salt og frisk kværnet peber
Makrel kødet røres sammen med øvrige ingredienser. God ide at stille lidt på køl inden servering, så det bliver godt kold, og kan trække smag.


Eftertanker: Det er en nem lille alternativ ting at lave til forret eller frokost bordet. Det smagte også rigtig godt. Hvis jeg spiser ren røget makrel på brød, som jeg rigtig godt kan lide, kan jeg desværre blive ved med at have eftersmagen i flere timer. Det havde jeg ikke med moussen. Så det er helt klart fremtidens røget makrel for mig.
Inge fortæller også, at hvis hun kun har creme fraiche så er dressingen jo mere tynd, så kommer hun kogte æg i. Det har jeg endnu ikke selv prøvet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar