søndag den 16. juni 2013

Oreo cheesecake

Oreo kiks var på tilbud, så derfor oplagt endelig at forsøge sig med at lave en Oreo cheesecake. På "Cakes og Greens" fandt jeg denne opskrift, som jeg serverede med frugt og bær som dessert til 6 personer:

21 oreo kiks, dvs ca 1½ pakke
25 g smør
300 g flødeost, jeg brugte philladelfia
150 g creme fraiche
kornene fra en vanillie stang
70 g sukker
1 tsk citronsaft

15 kiks kommes i en pose og hamres til smulder, og blandes med blødt smør. Blandingen fordeles ned i en springford, og trykkes lidt fast. Sættes på køl.
Resten af ingredienserne piskes godt sammen. De resterende kiks smuldres på samme måde og røres i osteblandingen, som nu fordeles udover den kolde bund. Står på køl nogle timer. Serveres som kage eller som dessert med frisk bær og frugter. Jeg serverede med hindbær, mangostan og nektariner i både. Især hindbær og mangostan gav en dejlig syrlighed, som kontrast til det søde i kagen.


En meget let og hurtig lavet kage eller dessert, som kan tilberedes i god tid før servering.

2 kommentarer:

  1. Hvornår må vi komme og smage sådan en lækker en?

    - Birgitte og Nicolas

    SvarSlet
  2. Vi må lige finde en dag, ellers er den nem skulle jeg lige hilse og sige.
    Louise

    SvarSlet