fredag den 8. februar 2013

Æble snaps

2-3 uger før Jul påbegyndte jeg min æble snaps. I et syltetøj glas fyldte jeg en Tysk "Korn", men en anden neutral snaps eller vodka kan også bruges. Derefter usprøjtede æble både, 4-5 hele nilliker,  2 stjerne anis. Efter 2-3 dage smagte jeg på den, og syntes at smagen af stjerneanisen var overdøvende, så pillede jeg dem op, og kom istedet 2 stk hele kanel i. Efter 3 uger var det tid til at smage igen. Smagen var lidt skarp, så skal der bare lidt sukker i, har jeg lært af en snapse entuisiast. Efter igen 1-2 uger filtrede jeg det hele gennem et kaffefilter. Den smager bare rigtig fin nu, mild og krydderet uden at være kraftig. Det handler bare om at smage sig lidt frem, er min sparsomme erfaring. Man kan stadig smage stjerneanis, men den er ikke overdøvende. Jeg har fotograferet den i et solskins vindue for at vise den flotte gyldne farve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar