tirsdag den 24. september 2013

Kyllinge suppe med majs og kartofler

Fodboldentusiasten lavede pita brød til aftensmad i går, og der blev en hel del rester. Studenten fik resten af tun, salt og agurk og dressing med som madpakke. Tilbage var så:
160 g majs
75 g hakkede løg
75 g rød peber
150 g tomater i både
250 g melon i tern

Jeg havde lyst til suppe selvom det egentlig mest indbød til salat, men det lykkedes alligevel at få udnyttet alle rester til en kyllinge suppe, som jeg derudover supplerede med:
300 g kartoffel i mindre tern
2 hvidløg, groft hakket
½ chili i tern
1 L hønseboullion
3 gulerødder i små tern
1 stor porre i ringe
1 pastinak i tern
300 g kyllinge fillet i tern
salt, peber
1 tsk stødt koriander
I gryden kommes hønse boullionen sammen med majs, tomater, kartoffel, løg, hvidløg og chili og det koger sammen ca 20 min. Blendes til en ensartet masse. Kylling, gulerødder, rød peber og pastinak kommes ned til suppen som koger igen ca 10-15 min. Porrer ringene koger med de sidste 5 min. Tilsidst kommes melon stykkerne i og koger lige op. Smages til med krydderier.

Eftertanker: Jeg brugte stavblenderen men det havde været nemmere at bruge foodprocessoren, for majskerne var lidt svære at få blendet ud. Det gav en fin cremet smag med majs i grundsuppen, og der kunne sagtens have været mere majs i. Lidt spicy suppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar