mandag den 27. august 2012

Det er da godt nok den nemmeste chokoladekage

Jeg havde 1 L kærnemælk i køleskabet der havde sidste salgsdato. Kom i tanke om, at jeg engang havde bagt en chokoladekage der skulle kærnemælk i. Så jeg googlede: " kærnemælk, chokoladekage"  og frem på catarina.dk kom denne nemme opskrift:
600 g hvedemel
600 g sukker
3 tsk natron
6 spsk cacao
1 L kærnemælk
1½ dl olie
De tørre ting blandes og de våde blandes derefter i. Det tager et øjeblik. Mig der ellers bruger røremaskine til alt, ja det kan slet ikke betale sig her. Hældes i en stor bradepande, den til ovnen, og bages i ca 35 min ved 200 gr.


Eftertanker: Fra jeg gik i gang til kagen var færdig gik der lige under 45 min. Den var luftig og smagte også rigtig godt. Den kan selvfølgelig suppleres med hakkede nødder i og glassur ovenpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar