onsdag den 18. april 2012

Grahamsboller med brændenælde

Inspireret af bogen "Spis dit ukrudt" af Anemette Olsen kom min opskrift til at se således ud:
4 dl urtethe (jeg brugte grøn the med kvæder)
20 g gær
1 tsk salt
1 dl fint hakkede friske brændenælde skud
ca 275 g grahamsmel
ca 275 g hvedemel
50 g hørfrø
Gæren opløses i den afkølede the, fingerlunt.
Brændenælderne hakkes fint, nemmest hvis du putter dem i en kop eller ramekin hvor du klipper dem fint med en saks. Melet blandes i sammen med ørige ingredienser og røremaskinen kører nogle min. Hæver tildækket ½ time, formes til boller, jeg fik 14 stk mindre boller. Efterhæver ½ time og bages 18-20 min ved 200 gr.

Eftertanker: De var rigtig gode, grahamsmel smager godt, men der kunne godt have været det dobbelte brændenælder i uden det havde gjort noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar