lørdag den 21. april 2012

Ovn æggekage med kartofler og skvalderkål


En rest kartofler og nogle skvalderkål tilbage i posen fra gårsdagens høst inspirede til denne lille ovnret vi fik til frokost:
200 g kogte kartofler i mindre tern
50 skvalderkål uden stængler
1 lille snack peber
5 cherry tomater
4 æg
3/4 dl mælk eller fløde
salt og peber
2-3 spsk fintrevet permasan ost.
De kogte kartofler i tern fordeles i et tærtefad.
Skvalderkålen skylles og koges ca 3 min. Vandet hældes fra og al væden trykkes ud. Den hakkes fint med en kniv, og fordeles mellem kartoflerne.
Snack peberen snittes i små stykker og fordeles ligeledes rundt i fadet.
Cherry tomaterne skæres midt igennem og lægges i fadet med skæresiden opad.
Æg der piskes sammen med mælken og salt og peber hældes over. Osten rives og drysses over til sidst.
I ovnen i ca 25 min ved 200 gr.

Eftertanker: Den smagte bare godt, den faldt lidt sammen, måske kunne man supplere med 1-2 spsk mel.

3 kommentarer:

  1. Lyder lækkert, det må jeg prøve. Skvalderkål staves og udtales forresten med "l", hvilket jeg ved det fordi den ikke er til at slippe af med, når først man har den i haven. vh. JOC

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej JOC, du har ret tak for rettelse. Jeg har været inde og kigge mine indlæg igennem for samme fejl. Tidl. har jeg stavet det som dig. Freud ville sikkert have sagt, at det var under jeg´et der havde sneget sig ind der.

      Slet
  2. Jeg kan anbefale at tilsætte 2 spiseskefulde hvedemel samt 200 gram stegt bacon eller skinke og i øvrigt nogle flere æg.

    SvarSlet