søndag den 29. april 2012

Grove peanuts boller


Jeg elsker grov boller, holder meget af peanuts især sammen med rosiner, så hvorfor ikke kombinere disse?
6 dl kærnemælk eller anden mælk
50 g gær
2 tsk sukker
50 g smør eller margarine
450 g rugmel
ca 600 g hvedemel
2 dl rosiner, ca 100 g
2 dl peanuts, ca 100 g
Mælken lunes og gæren opløses heri sammen med sukkeret. Fedtstof og mel blandes i sammen med rosiner og groft hakkede peanuts. Røremaskinen kører nogle min.
Hæver 1 time. Æltes og formes til 24-26 boller, med lidt god vilje kan de lige være på en plade.
Efterhæver ½ time.
Bages ved 200 gr i 22-24 min.

Eftertanker: Denne gang blev de bare ligesom jeg ville have dem. Sidste gang jeg forsøgte mig, havde jeg brugt nogle roastet og meget saltede peanuts fra Lidl, og de var bare ikke gode og alt for kraftige i smagen, som smagte igennem i bollen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar