fredag den 20. juli 2012

3 slags kryddersmør

Vi griller rigtig meget, hele stege med salat med kartofler i og friskbagt flutes med hjemmerørt kryddersmør. I år har jeg eksperimenteret lidt med forskelligt kryddersmør.
1: Der er jo den traditionellemed med hvidløg og persille, som jo er rigtig god. Ca 2 fed hvidløg (gennem hvidløgsspresseren) til en 1/3 pakke smør + hakket persille så den er fint grøn plettet.
2:Min absolutte favorit i år, er med fint revet citronskal og bladene af citrontimian. Den smager helt fantastisk, jeg laver rigeligt, så jeg er sikker på der er noget til næste morgen. En god grovbolle med et fint lag med denne kryddersmør, så behøver man ikke andet på. Jeg har ikke noget mål på, hvormeget jeg rører i.
3: Mit sidste eksperiment som jeg lavede i går var med fintklippet frisk rosmarin. jeg var tilbageholdende og ville ikke putte for meget i, men jeg fik ikke nok i. Det smagte af for lidt. Det ses også på billedet, at der kun er spredte grønne pletter. Så resten bliver lige rørt med lidt mere idag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar