lørdag den 21. juli 2012

Tomat quiche

Efter inspiration fra tysk madblad jeg købte på besøg i Tyskland lavede jeg denne quiche til aften. Det er dog slet ikke opskriften derfra, men en hjemme komponeret. Jeg vil helst undgå alt det fløde og smør, der tit er i de tyske opskrifter.
Bund:
100 g hvedemel
50 g grahamsmel
2 tsk bagepulver
100 g creme fraiche, A-38, yoghurt eller lign. Jeg brugte græsk yoghurt.
3-4 spsk mælk
½ tsk salt
Fyld:
3 æg
250 g creme fraiche eller lign.
3 store tomater
salt og peber
Mel og bagepulver blandes, og yoghurt og mælk æltes i sammen med salt. Udrulles på meldrysset bord. Lægges i smurt tærteform.
Æg og creme fraiche piskes til ensartet masse sammen med salt og peber. Hældes i bunden og sættes i
200 gr varm ovn i 10 min.
Tomaterne skæres i skiver og lægges ned i den forbagte æggemasse, og tærten bager videre i ca 30 min, tror jeg. Glemte at tage tid. Hvis man lægger tomaterne i fra starten, bliver de dækket af æggemassen under bagningen.

Eftertanker: Det ser rigtig fint ud at man kan se tomaterne, og den smagte også rigtig godt. Tømmeren var meget begejstret. Næste gang tror jeg dog, at jeg vil lægge løgringe i bunden under 1. bagning, for at give lidt mere smag endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar