lørdag den 23. juni 2012

Fiskepakker med grønsager i ovn

Hvis jeg for at vise min demokratiske indstilling engang imellem spørger Tømmeren hvad han kunne tænke sig at spise til aften, ja så kender jeg svaret: FISK, NOGET MED FISK. Se det er jo også en måde, at vise sin demokratiske indstilling på. Heldigvis behøver vi ikke at stemme om det, for jeg er straks med på forslaget. En gammel kending kom på banen, nemlig Fiske Pakke,r som man kan variere efter køleskabets aktuelle indhold. Denne gang kom de til at se sådan ud til 2 personer:
300 g fisk, laks- lys sejfillet og rødspætte, brug det du har, eller lige kan fremskaffe
2 gulerødder i små stave
2 rødløg i tern
1 rød snack peber
2 forårsløg
1/4 squash
olie
citronsaft
salt og peber
krydderurter, jeg brugte citrontimian og dild
Fisken skæres i tern og lægges på et ark bagepapir.
Grønsagerne svitses i olie, squashen skal først i lige til sidst. Grønsagerne skal ikke være sjasket bløde.
Grønsagerne fordeles ovenpå på fisken.
Citronsaft dryppes på, og krydderurter drysses over. Salt og peber på.
Evt. en lille smørklat på.

Bagepapiret lukkes som bageren lukker for konditorkagerne.
Sættes i ovnen i 2.30 min ved 175 gr.


Eftertanker: Demokratiet længe leve. Fisk er godt, og taknemmeligt at lave. Man kan også lave en sovs af væden fra pakken og lidt fiske boullion og fløde. Jeg synes ikke det er nødvendigt, specielt ikke sammen med nye kartofler, som vi fik til. Væden fra pakkerne er nok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar