søndag den 10. juni 2012

Krydderurtehave

Jeg har tidligere tit købt en potte med krydderurter hvis jeg skal bruge noget til en ret, også sat resten ud i haven. Det er bare sjældent, at det bliver rigtig til noget. I år har jeg så prøvet at købet 2 små potter basilikum og 2 persille. Dem satte jeg i en potte med spagnum fra udpalntning af rhododendron sidste år, og pladserede den i havestuen. Hold op hvor de voksede. Det gav blod på tanden, så jeg indtog Tømmerens tønde til at udvide haven med. I efteråret var vi i Bauhaus og Tømmeren var ikke til at få forbi denne tønde, han måtte have den, og jeg protesterede ikke ret meget. Da den ikke var tilplantet endnu blev den altså indtaget til krydderurter. Foruden persille og basilikum plantede jeg , satte jeg citron timian, rosmarin og oreganum og dild. Purløg og mynte gror så udemærket i haven. Synet af de lækre krydderurter er helt på højde med en pæn blomst, og det inspirerer til mange dejlige retter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar