tirsdag den 5. juni 2012

Kyllingesuppe med kokosmælk og mango

Kyllinge eller karry suppe er godt i mange forskellige udgaver, dagens suppe til 2 personer kom til at se sådan ud:
1 stort kyllingebryst
1 stort løg
2 fed hvidløg
3 tsk karry med lille top
1 spsk finthakket chili
4 dl hønseboullion
1 dåse kokosmælk, 400 g
2 forårsløg, snittet
3 stilke bladselleri i 2 cm stykker
200 g mango (uden skrald) i tern
olie
salt og peber
Løg og hvidløg hakkes og svitses i olie, karry tilsættes derefter, og kylling og chili svitses med til kødet har skiftet farve. Boullion hældes ved og koger 4-5 min. Kokosmælk røres op og hældes i, og koger med nogle min. Forårsløg, bladselleri og mango tilsættes og koger med ca 5 min. Smag på bladselleri og mango om du synes det er mørt nok. Jeg kan godt lide, at det har lidt bid. Smages til med salt og peber.

Eftertanker: Som sagt, karry/kyllinge suppe er godt også taknemmeligt at lave. Desuden en hurtig ret, og man kan jo putte alt muligt i, alt efter hvad man har hjemme. Jeg kan godt lide meget fyld, men man kan sagtens skære ned på antallet af grønsager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar