torsdag den 10. maj 2012

Boghvedegrød med jordbær og kokos

Jeg kan godt lide grød om morgenen, det mætter godt på en god måde, en god start på dagen. Havde købt nogle boghvedegryn, så det skulle jo prøves. På posen stod at man kunne sætte grynene i blød natten over, det nedsætter koge tiden, så det gjorde jeg. Har ingen mål på gryn og vand, måtte supplere et par gange med vand under kogningen. På posen stod der at koge tiden var 30 min, men efter iblødsætning i 12 timer kun 10 min. Jeg kogte den 15-20 efter iblødsatte gryn der havde stået i ca 9 timer. Kogte grynene så de begyndte at koge ud. Grøden var meget neutral, så salt og frosne jordbær blev tilsat, og jeg kogte et par min mere. Grøden var stadig meget neutral i smagen, tilsatte så noget kokosmel, bare ned i den varme grød, og kørte rundt. Det hjalp. Det smagte fint nok, mættede godt, men kan ikke stikke havregrød med æble.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar